Dreams do come true - Del 19

 


Daniel Bella


"Hey Linn it's me Zayn. I was wondering if you would like to take a milkshake with me :)/ Zayn" I wrote and got an aswer after a couple of seconds, "Yeah sure! Just say when and where! :)xx / Linn". I texted her fast and wrote " Milkshake city at 3? xx" and got an quick aswer saying " Okey, see you then! :D xx".


Linns perspektiv :

Zayn och jag hade bestämt oss för att träffas i Milkshake city klockan tre, och eftersom jag slutade skolan tio i tre så var jag tvungen att skynda på lite. När skolklockan ringde gick jag snabbt ut ur klassen och bort mot mitt skåp och lämnade bökerna jag hade i väskan och tog dem jag behövde ta med hem.

"Har du brottom?" frågade någon bakom mig. Jag vände mig om och såg att det var Aria.

"Ja, Zayn frågade om jag ville gå och ta en milkshake med honom, så vi bestämde oss för att träffas klockan tre.". Jag kollade snabbt på klockan och fortsatte "Vilken är om fyra minuter så jag måste gå!". Aria log mot mig.

"Haha, okej ha så kul!" sa hon och jag log tillbaks. Jag gav genne en snabb kram och började gå mot utgången.

 

Arias perspektiv:

Efter at Linn gick så skrev jag snabbt ett sms till Bella och frågade om hon ville följa med till starbucks och fika efter som jag ändå inte hade nåt att göra. "Shure, I'll met you there! :Dxx" svarade hon så jag började gå mot Starbucks. När jah kom fram letade jag efter Bella med hittade inte henne så jag satte mig vid ett bord. Jag kände hur nångon stirrade på mig. Jag tittade upp och såg en kille med mörkbrunt hår och kristallblåa ögon. Han log och jag kände hur jag började att rodna, så jag tittade ner igen när jag såg hur en rödhårig tjej kom in,

"Bella, hi!" sa jag och gav henne en kram.

"Hi Aria! Whats up?" frågade hon och satte sig ner.

"Uhm, nothing much, you?" svarade jag,

" Nothing" sa hon och log.

"So should we go and get something?" frågade jag och pekade mot kassan.

"Yeah come on!" svarade hon och log. När vi givk till kassan och beställde varsin liten brownie och kaffe så märkte jag att den söta killen fortfarande tittade på mig. Vi gick tillbaka med våran fika och satte oss på bordet vi sutit tidigare.

"So, who's the guy?" drågade hon mig och log.

"What guy?" svarde jag osäkert.

"Don't lie to me Aria, I saw how you where ckeeking that guy out." svarade hon och tittade på killen som tidigare lett mot mig.

"Haha, that guy! I don't know him. He was looking at me earlier and gave me a friendly smile."

"Oh, he sems to like you though." sa hon och började gå mot killen. Nej, gud vad håller hon på med, hon kommer ju att skämma ut mig totalt! tänkte jag och tittadepå medans de pratade. Efter en stund kom Bella tillbaka med ett leende.

"What did you say?" frågade jag.

"Well, I got to know his name, and he told me to give you his number." sa hon och blinkade med ena ögat.

"Haha, okey!" svarade jag och skrattade. Hon kollade på mig och efter några minuter stog vi där och gapskrattade. Jag kollade på min mobil och märkte att jag fått ett sms från Liam: "Hey what's up? Me and the lads where wondering if you wanted to come over? :)xx/ Liam". Jag svarade att jag skulle komma snart.

"I have to go, going to meet up with some friends. But I'll see you tomorrow at school." sa jag efter en stund och gav henne kram.'"Okey, don't forget to call that Daniel guy!" svarade hon ganska högt och jag kände hur den snygga killen som antagligen hette Daniel vände sig om när han hörde Bella nämna hans namn. Jag kollade in i hans blåa ögon och fick fram ett leende.

När jag kom ut så årkade jag inte gå till killarnas lägenhet så jag tog taxi. När jag kom fram knackade jag på dörren. Dörren öppnades och bakom den stog Louis och gav mig en kram.

"Hey Aria!" sa han glatt och lät mig komma in. Jag gick in och såg att Liam och Niall höll på att jaga varandra runt lägenheten.

 



Kommentarer
Postat av: Elin

Meer :D

2011-12-05 @ 22:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0