Dreams do come true - Del 22

Arias outfilt:

Linns outfilt :
 

När jag kom till köket såg att det låg en rosa prinsess tårta på matbordet. Jag kollade upp och såg att Linn log.

"Grattis på födelsedagen bästis!" skrek hon och kom fram och kramade mig. Jag blev lite överaskat men log.

"Du, är vi inte lite för gamla för att kalla varann bästis?" frågade jag och skattade.

"Haha, kanske det!" svarade hon och log mot mig.


Ett par timmar senare:

Jag och Linn hade spenderat nästan hella dagen på att berättade om vad vi gjorde under julen . Jag och hon hade bestämmt oss för att flyga till våra föräldrar i Sverige för att fira julen där, eftersom killarna ändå skulle åka hem till sig också. Mina föräldrar hade tyckt att det skulle vara kul att ha hela släkten samlad för julen. Bianca och Jake hade också flygit till Sverige med deras 3 månaders gamla dotter Hope. Jag hade haft jätte kul och träffat gamla vänner som jag tappat kontakten med. Tre dagar efter julafton hade jag och Linn tagit flyget tillbaks till London.
Jag tittade på klockan och såg att den redan var 6.
"Linn, vi har tre timmar på oss att fixa oss innan vi ska träffa killarna." sa jag och pekade mot klockan.
"Aha,, okej. Men då kan vi väll gå och duscha nu, så hinner vi fixa allt sen." svarade hon och började gå mot sitt badrum.
När jag kom in i mitt rum såg jag mobil och kom på att jag inte ringt Daniel, så jag tog fram hans nummer och tryckte på ring klappen, han svarade efter två signaler.
"Hello birthday girl!"sa han med en glad röst.
"Hey! What's up?" frågade jag.
"Uhm, nothing much, you?"
"Well, me and my friends are going to this club to celebrate my birthday, can you come?"
"Uh... Sorry babe, I'm sick. I have been puking all day." svarade han, och jag kände hur ledsen jag blev.
"Oh, okey. Get well soon, have missed you-" sa jag och försökte dölja sorgen.
"I've missed you too sweety. I have too go now, bye !" sa han och jag han inte svara försen han la på.Jag struntade i faktumet att han lät lite konstig och satte mig på sängen. Mitt hår var ganska torrt efter att jag duschat i morse så jag började att platta mitt naturligt lockiga hår. Efter att ha fixat det började jag att sminka mig. Jag bestämmde mig för att ha sottade ögon med ett hudfärgat läppstift på läpparna.

Linns perpektiv:

Efter att jag duschat så kollade jag i min garderob efter vad jag skulle ha på mig och tog tillslut fram en svart spets klänning och ett par svarta och blåa klackskor. Jag lockade sen håret och började att sminka mig . jag bestämmde mig för att sminka mig ganska naturligt och ha röda läppar. När jag tillslut var klar kolade jag på klockan och såg att den var åtta. När jag sen gick ut till köket såg jag att Aria stog där hellt fixat.
"Shit vad snygg du blev!!" skrek jag.
"Haha, du är inte heller så dålig!" svarade hon och log.
"Du, det är en timme kvar tills vi ska träffa killarna, vad ska vi göra?" frågade jag.
"Vi kan väl gå lite tidigt och börja festa bara du och jag." svarade hon.
"Ja, visst. Ska bara messa Zayn." svaradee jag och tog frma min mobil. "Hey, me and Aria are ready now,  so we are going to the club. xx" skrev jag och efter några sekunder fick jag svar. " Okey, we'll meet you guys there at nine. Love you xx" läste jag och kände hur jag blev hellt varm inombords. Efter första dejten hade jag redan börjat att falla för Zayn och nu gick det inte en sekund utan att jag tänkte på honom. " Love you to xx" svarade jag och la ner mobil i den lilla väskan jag tagit med mig.
"Lets party!" sa hög och Aria började att skratta.
 Vi gick ut ur lägenheten och satte oss i en taxi som vi redan ringt.
"Du, Daniel kan inte komma, han är sjuk." sa Aria efter att vi satte oss.
"Aha oj, men då blir det bara vi två och killarna." svarade jag och såg att Aria såg ganska ledsen.
"Låt inte det förstöra din dag. Du fyller ju arton idag!" sa jag och log mot henne. Aria tittide upp mot mig och log.
"Jepp, äntligen myndig." svarade hon och skrattade lite lätt.
Efter att vi kom fram så gick vi in i klubben. Eftersom det var nyårsafton var det fullt, vilket jag och killarna inte hade tänkt på.

Arias perspektiv:
Jag ooch Linn ställde oss i dansgolvet och dansade loss och hade jätte kul. Efter en stund blev det varmt så jag gick för att hämta nåt att dricka till mig och Linn. Efter att ha tagit våra drickar började jag gå på väg till Linn när jag såg en tjej med rött hår som jag kände igen. Bella stod där och höll på att hångla loss med en kille som jag verkade känna igen. När killen vände sig om kände jag igen det mörka korta håret och de blåa ögon.
Det var Daniel.


Kommentarer
Postat av: One Direction diary

Gryyyymt!

2011-12-27 @ 12:30:27
URL: http://onedirectiondiary.blogg.se/
Postat av: Ida

Så himla spännande!

2011-12-27 @ 13:45:26
Postat av: Anonym

ohh meeerrrr nu!

2011-12-27 @ 15:02:32
Postat av: Linnea

MORE

2011-12-27 @ 18:49:25
URL: http://alvapluslinnea.blogg.se/
Postat av: keekar

WOW!!

2011-12-27 @ 22:34:13
Postat av: Nuha

Så himla bra mer!!!

2011-12-28 @ 19:33:59
Postat av: Anonym

sjukt bra!

2011-12-29 @ 01:05:49
Postat av: Anonym

meeeeer!

2012-01-11 @ 19:56:02
Postat av: Anonym

2 saker: Hudfärgatläpstift=fjortis

och tänk lite mer på stavningen annars bra

2012-01-23 @ 18:31:09
Postat av: linnea

HALLÅ VAR ÄR DU????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

2012-01-29 @ 15:03:21
URL: http://alvapluslinnea.blogg.se/
Postat av: L

himla bra!!! akriv meeeer

2012-01-29 @ 18:03:18
Postat av: linnea

VART ÄR DU? jag vill ha mer :(:(:(

2012-02-12 @ 22:22:19
URL: http://alvapluslinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

vill ha mer!!

jätte bra :D

var är du??????

2012-02-16 @ 06:52:32
Postat av: ida

Såå bra! mera!

2012-03-10 @ 09:02:24
Postat av: Anonym

Hej! :)
efter ganska exakt 8 månaders paus har jag börjat skriva min novellblogg igen! titta gärna förbi och läs :))

www.beautifulsoul.blogg.se

2012-12-28 @ 13:40:16
URL: http://beautifulsoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0