Dreams do come true - Del 11



Jag ignorerade frågarna och började gå mot utgången. Jag satte mig i en taxi och bad den köra mig hem. Jag årkade hålla för tårarna längre så jag lätt dem rinna längst min kind och fortsatte att gråta när jag kom hem tills det inte fanns några tårara kvar.



4 månader senare

Arias perspektiv:

"Gud, tänk att jag har  bott här i London i 4 månader redan!" sa jag till Linn.
"Haha, jaa, och jag har varit här i 3 månader! Shit tänk att jag bor i London, med dig, i vår egen lägenhet!" skrek Linn och jag började att skratta.
Ja, mycket hade ändrats på 4 månader. Bianca hade blivit gravid och förlåvat sig med Jake. Bebisen var en tjej och skulle komma om 5 månader.Så jag hade blivit tvungen att köpa en egen lägenhet och så flyttade Linn hit för att bo med mig. Jag kände att jag blev glad över att tänka på det, för jag vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan henne. Hon hade varit där för mig när det inte funnit någon annan och hjälpt mig genom svåra tider.
Vi hade börjat i våran nya skola efter sommarlovet och har haft det ganska kul än så länge. Jag behöll kontakten med killarna med vi snackade inte så mycket med varandra längre eftersom dem varit lite överallt i världen.
"Du! Jag tycker vi borde gå ut på klubb för att fira!" sa Linn och log.
"Självklart!" svarade jag. "Vi kan börja fixa oss så går vi klockan åtta." fortsatte jag och gick mot badrummet och duschade mig.
När jag kom ut ur badrummet så satt Linn med plattången ocg fixade håret. Jag lockade håret snabbt och så sminkade vi oss. Jag hade sotiga ögon och satte på rött läppstift. Vi satt i säkert en halv timme för att beställa kläder, men valde till sist en svart, ganska kort stripless svart klänning med svarta pumps och Linn hade korta, svarta skinnshorts med en vitt spets topp och ett par vitta pumps till.
"Du ska vi ringa Bella och gänget att vi ska ut, så kan dem träffa oss där?" frågade Linn.
"Sure!" svarade jag och messade Bella.
"Hey, me and Linn are going out partying tonight, want to join? :) x" skickade jag till Bella och började måla naglarna i samma röda nyans som läppstiftet jag hade på mig.
"Shure! I'll invite the rest! :D x" svarade Bella. Jag skickade adressen till klubben vi skulle till och bad henne komma ditt klockan åtta. Efter att vi fixat oss klart var klockan tio i så vi började gå. När vi kom fram var Bella, Ashley, Kevin, Dylan, Adam och Heyley redan där.
"There you are!" sa Kevin och vi började gå in i klubben. Vi var ju bara 16, men Heyley kände killen som ägde stället så vi fick gå in. Vi gick direket mot baren och tog nåra shorts. Jag kände hur jag började bli full men brydde mig inte särskilt mycket utan drog med alla andra till dansgolvet. Vi hade jätte kul och jag kände hur Dylan dansade närmare och närmare mig och när vi var några centimeter från att kyssar kollade jag mot ingången och kände plötsligt igen dem blå/gröna ögonen.

Kommentarer
Postat av: Linnea

okej, nu MÅSTE jag veta vda som händer!!!!!!

2011-11-17 @ 23:05:43
URL: http://alvapluslinnea.blogg.se/
Postat av: Anna

OMG sååå bra!!!!!

när kommer nästa!?

2011-11-18 @ 15:02:28
Postat av: Emily

snälla skriv mer!!!!!:D:D:D bry dig inte om att alla inte kommenterar:) det betyder inte att de inte gillar din story!:D

2011-11-20 @ 23:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0