Dreams do come true - Del 18




Jag stängde av dator och tog bort mitt smink. När jag var klar la jag mig i min säng och försökte att sova, men det gick inte. Det ända jag tänkte på var en viss person jag hällst inte velat tänka på. Efter en stund kände jag hur ögonlocken blev tyngre och jag sommnade.


Linns perspektiv:

Jag vaknade av att "What makes you beautiful" med One Direction spelades. Jag hade valt den som ringsignal i sommras när den kommit ut och aldrig tröttnat än så länge. Jag gick sakta upp ur sängen och tvättade ansiktet. När jag kom ut såg jag Aria som stog och fixade en macka med ögonen halvöppna.

"Här var det nån som var trött!" sa jag och skrattade.

"Orkar faktist inte med skolan idag." svarade hon. Jag skrattade och fixade frukost till mig.

"Du, jag gick in på Twitter igår och såg något ganska dåligt." sa hon och tittade på mig.

"Vad var det?"

"Jag kollade vad som trendade worldwide och såg att dett stog " who are those 1D bitches"..." svarade hon. Jag blev tyst en stund men tittade sen på henne.

"Men vi valde faktist att bli vän med dem och vi viste att dem var kände, så vi får väl ta konsekvenserna." svarade jag och jag såg att hon såg lättad ut.

"Gud vad bra du tog det, trodde du skulle bli ledsen eller så." svarade hon och log motm ig.

"Såklart inte!" sa jag och log tillbaka. Efter att ha ätit klart så gick jag och bytte om från pijamas till ett vitt linne med svarta prickar och ett par höga svarta shorts. Jag sminkade mig snabbt och gick ut ur mitt rum. När jag kom ut såg jag att Aria hade på sig en vitt tröja med ett svart, stort hjärta på och en svarta kjol. När hon såg mig började vi att skratta.

"Vi tänkte visst likadant!" sa hon och skratta.

"Haha, aa!" svarade jag och skratta med.

Vi gick ut och började gå till skolan som låg 10 minuter hemifrån om man gick. När vi kom fram var hela gänget samlat, och jag såg hur Aria såg orolig ut.

Arias perspektiv:

Jag såg hur både Dylan och Ashley kollade på mig med en konstik blick. Shit jag hade helt glömt bort Dylan!, tänkte jag och kollade på honom.

"Dylan can I talk to you?" frågade jag.

"Yeah sure!" svarade han med ett leene. När vi gick till en tom korridor to Dylan tag i mig och började kyssa mig. Jag försökte backa undan med hans grepp om min midja var så stark. När jag tillslut kom loss så tog jag ett steg bort från honom.

"Dylan, that club thing was a mistake." sa jag och tittade ner på mina händer

"No it wasn't, I'm sure you liked it as much as I did." svarade han.

"No, I was drunk and couldn't haddle myself. I don't want to be more than friends" sa jag och tittade in i hans ögon. Man såg hur ledsen han var och jag ville värkligen inte såra honom, men jag var tvungen att säga sanningen.

"Okey, that's fine." svarade han och vi började att gå tillbaka till dem andra. Linn kollade på med och gav mig en snabb blick och jag nickade.

"Uhm, Ashley, I actually need to talk to you too." sa jag och kolade på henne.

"Oh, okey." sa hon och vi började gå till korridren där jag och Dylan hade varit för några sekunder sen.

"So what do you need to talk about?" frågade hon.

"Well, I just wanted you to know that I am friends with the guys, so if you'll be there you'll probobly see me too. But I just on't want any awkward silence." sa jag och log.

"Oh, no it's fine!" sa hon och log. " I think that thing about me and Harry was just a one time thing, so we'll probobly not see eachother there." fortsatte hon och log.

"Oh, okey!" svarade jag och kramade henne. Vi gick tillbaka till dem andra och började gå till våra klassrum.

Zayns perspektiv:

When I woke up this morning I had this strange, but nice feeling.I ignored it and went to the kitshen where the other Liam and Niall where talking.

"God morning guys! What time is it?" I asked them.

"I think it's 11o'clock, why?" Liam answered.

"Oh shit, we have to go to the studio I sad and started runing arown and wondering what clothes I'd where. Liam and Niall started laughing and I looked at them.

"Haha, Zayn, we're not going to the studio today. We got some days off remeber?" Niall asked me while he was laughing.

"Yeah I forgot! Ops!" I said and started laughing too.

"So, what are you guys going to do?" I asked as Harry and Louis came in and sat down the kitshen table.

"Nothing special, I think. Mabe go and see Aria." Harry sad with a smile. We all looked at him.

"WOOW! You and Aria huh?" Liam said and Harry starded smiling.

"No we are just friends, nothing special." Harry answered but I could see on his facw that he liked Aria more than as a firend. I started thinking about Arias friend Linn. She ws so beautiful with her blond curly hair and those crystal blue eyes.

"Zayn, are you there?" someone said and I came back to reality.

"Yeah why?"

"It looked like you're mind where somewhere els." Louis said.

"You where thinking about Linn, wheren't you?"  Niall asked and smiled.

"How do you know that?" I said chocked.

"We all saw how you where looking at her yesterday!" Liam aswered and started lauging.

"Why don't you ask her out?" Harry said smiling.

"I don't konw if she likes me." I aswered and started blushing.

"Of corse she does, she was staring at you the whole time." Niall said.

"Okey, I'll ask her if she wants to meet up and drink some coffe or something." I said and picked up my phone.

"Hey Linn it's me Zayn. I was wondering if you would like to take a coffe with me :)/ Zayn" I wrote and got an aswer after a couple of seconds, "Yeah sure! Just say when and where! :)xx / Linn". I taxted her fast and wrote " Milkshake city at 3? xx" and got an quick aswer saying " Okey, see you then! :D xx".


Kommentarer
Postat av: nadia

jätte bra!

2011-11-28 @ 19:06:18
Postat av: Francine

det e sjukt bra vill läsa meerrr!! <333333

2011-11-30 @ 22:24:05
Postat av: emily

fortsätt!:D

2011-12-01 @ 14:23:23
Postat av: Sofia

när kommer nästa kapitel? :)

2011-12-03 @ 20:02:00
URL: http://onedirectionnovelller.blogg.se/
Postat av: emily

kmr nästa snart?:)

2011-12-04 @ 16:10:21
Postat av: Emily

Ja e inne flera ggr per dag o kollar om det kommit ngt nytt kapitel:) kmr det ngt?:D

2011-12-05 @ 09:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0